e-Slabire
 

Dieta macrobiotica

Cuvinte cheie : dieta, dieta macrobiotica, legume, fructe,

Aceasta dieta are origini nipone si a suferit numeroase transformari in decursul timpului, insa principiile pe care se bazeaza sunt aportul scazut de grasimi si cel crescut de fibre alimentare.


 

La o prima vedere, ar putea fi asimilata cu o dieta vegetariana care include o mare cantitate de legume si cereale integrale. Tot parte integranta din aceasta dieta macrobiotica sunt produsele din soia, deoarece contin o mare cantitate de substante fitoestrogene, care au o importanta deosebita pentru sanatate. Interesant este faptul ca dieta macrobiotica poate fi adaptata in functie de climat, anotimp, varsta si sexul persoanei care o urmeaza, precum si de particularitatile legate de sanatatea acesteia.

Deoarece aceasta dieta macrobiotica sustine consumul de alimente sarace in grasimi si bogate in fibre, este considerata o dieta recomandata pacientilor diagnosticati cu boli cronice sau cancer. Explicatia ar fi ca alimentele componente ale acestei diete sunt bogate in fitoestrogeni, substante care ajuta la prevenirea si reducerea riscului aparitiei cancerului de san, de exemplu.

Ce contine acest program nutritional?

  • Fiecare masa din dieta macrobiotica se bazeaza pe 50-60% carbohidrati (glucide) rezultate din orez brun, paine din faina integrala de secara sau de ovaz.
  • 25-30% din compozitia mesei macrobiotice este reprezentata de legume. Este recomandat ca o treime din legume sa fie consumate proaspete, nemodificate termic, si restul sa fie preparate la abur, fierte sau la gratar.
  • Foarte recomandate in aceasta dieta este fasolea: verde, uscata, de linte sau soia.
  • Supele pot fi o parte importanta din dieta macrobiotica, cele mai indicate fiind cele de legume si zarzavaturi de sezon nemodificate termic.
  • Produsele de panificatie de tip paste, fidea, paine albe, foetaj etc. vor fi consumate foarte rar.
  • Dieta macrobiotica nu exclude produsele de origine animala. Acestea se pot consuma de mai multe ori pe saptamana, insa in cantitati mici. Orientarea trebuie sa fie spre peste si nu spre carne rosie, oua sau lactate.
  • Nucile, semintele, migdalele pot fi consumate cu moderatie in forma lor organica, neprajite si nesarate.
  • Dieta macrobiotica permite si consumul regulat de fructe, insa doar de fructe locale in nici un caz fructe exotice.
  • Pentru pofticiosii de dulce, dieta macrobiotica este permisiva, in sensul ca se pot cosuma deserturi (indulcite natural cu fructoza) de 2-3 ori pe saptamana.
  • Uleiurile care sunt permise in acest program alimentar sunt cele vegetale nerafinate: de masline, de struguri sau de porumb.
  • Condimentele ar trebui restrictionate la sare de mare, otet de orez sau de mere si toate plantele aromate: busuioc, seminte de mustar sau susan, coriandru, oregano etc.

Insa nu trebuie uitat faptul ca dieta macrobiotica are si niste limitari nutritive. Astfel, ea furnizeaza cantitati mici de proteine, vitamina B12, fier, calciu, magneziu, suplimentarea acestor trofine fiind necesara.

 

Mai multe despre acest subiect:

 
 

Poti comenta si tu acest articol. Spune-ti parerea aici!

Campurile marcate cu * sunt necesare.


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Aceasta sectiune este moderata si aparitia comentariului poate fi intarziata. Nu este nevoie sa retrimiteti comentariul.

 

Sfaturi de slabire pentru zodia in care te-ai nascut

Campurile marcate cu * sunt obligatorii!