e-Slabire
Cautare:

e-Slabire
 

Tae-Bo te mentine in forma

Cuvinte cheie :

In urma cu zece ani, multe dintre noi ridicau indiferente din umeri sau deveneau suspicioase atunci cand auzeau de Tae-Bo. Un program de aerobic care sa combine artele martiale cu boxul? Parea ceva excentric, masculin, dur...


 

Pe masura ce "curentul" Tae-Bo a patruns in majoritatea salilor de fitness din lume, tot mai multe femei au ajuns sa aprecieze efectele exceptionale pe care practicarea acestui tip de exercitii l-a avut asupra modelarii siluetei si tonifierii musculaturii.

Practicat cu sprijinul unui instructor, alaturi de prieteni, pe un fond muzical atractiv, Tae-Bo s-a impus drept unul dintre cele mai distractive si iubite programe de aerobic.

Fenomenul Tae-Bo va implini in curand doua decenii de existenta, fiind pus la punct de instructorul "tae knwon do" Billy Blanks. Acesta a avut ingenioasa idee de a combina miscarile de arte martiale specifice stilului "tae kwon do" cu exercitii cardio si elemente din box.

Fara a imprumuta si scopul celor doua sporturi mentionate, Tae-Bo se axeaza in special pe ideea de mentinere a tonusului muscular si a greutatii, mai degraba decat pe cea de lupta sau autoaparare.

Vei gasi insa in acest program de fitness elemente care iti vor aminti de loviturile rapide ale practicantilor de arte martiale, iti vei lucra bratele prin miscari specifice boxului, vei executa fandari si exercitii de stretching similare celor practicate in cadrul sesiunilor de aerobic si vei "dansa" pe ritmul muzicii antrenante.

Blanks a mers si mai departe de atat introducand, potrivit Wikipedia.org, elemente religioase in programul de exercitii, cum este, de exemplu, rugaciunea.

Prin efectuarea programului de exercitii Tae-Bo, orice persoana capata mai multa flexibilitate si rezistenta la efort, isi tonifica musculatura, se mentine in forma si elimina stresul. Prin rugaciune insa, Tae-Bo se alatura disciplinelor sportive care inglobeaza atat fizicul cat si psihicul, cum este, de exemplu, stilul japonez de arte martiale Aikido.

In Romania, tot mai multe femei urmeaza cursuri de Tae-Bo sub indrumarea unui instructor, fiind atrase atat de beneficiile acestui sport asupra siluetei si sanatatii, cat si de modul placut in care se desfasoara lectiile.

Tae-Bo si-a dovedit eficienta inclusiv in cazul persoanelor care doreau sa slabeasca. Conform site-ului Healthatoz.com, in timpul unei sesiuni de Tae-Bo, cu durata de o ora, poti arde intre 500 si 800 de calorii.

Daca te-ai hotarat sa incerci "pe propria piele" un set de exercitii Tae-Bo, este indicat sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

  • Urmareste intocmai indicatiile instructorului si incearca sa nu te abati de la rutina programului, pe cat posibil. Astfel vei fi sigura ca executi setul de exercitii corect.
  • Mai ales daca esti incepatoare, trebuie sa soliciti sfatul medicului inainte de a te alatura unui program de Tae-Bo. Precum majoritatea sporturilor, si acesta solicita organismul; daca vei forta, pui presiune asupra muschilor si incheieturilor, iar o intindere musculara este ultimul lucru de care ai nevoie!
  • Daca ai fost "certata" cu sportul pana in momentul practicarii exercitiilor Tae-Bo este mai mult decat indicat sa o iei usor. Nu efectua exercitiile prea rapid sau timp indelungat - daca simti durere sau ai obosit foarte tare, opreste-te si reia setul mai tarziu.
  • Nu incepe sesiunea de Tae-Bo fara a efectua cateva exercitii de incalzire mai intai! Acestea iti dau flexibilitate si vei executa mult mai usor miscarile, fara riscul de a te accidenta (atat timp cat nu iti fortezi limitele).
  • Specialistii site-ului Healthatoz.com iti recomanda ca, in cazul in care ai peste 30 de ani sau esti supraponderala, sa efectuezi exercitiile Tae-Bo lent, cu precautie, timp de 8 saptamani. Apoi, pe masura ce corpul tau se obisnuieste cu programul, poti mari volumul de efort depus.
  • Nu-ti impune sa obtii rezultate vizibile intr-un interval de timp determinat. Efectele Tae-Bo difera in functie de organismul fiecarei persoane: astfel, poti observa imbunatatiri ale siluetei sau tonusului inca de la primele sedinte sau dupa cateva saptamani. Important este sa-ti placa sa faci miscare si sa te bucuri de o stare de spirit excelenta dupa terminarea programului de exercitii.

eva.ro

Mai multe despre acest subiect:

 
 

Poti comenta si tu acest articol. Spune-ti parerea aici!

Campurile marcate cu * sunt necesare.


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Aceasta sectiune este moderata si aparitia comentariului poate fi intarziata. Nu este nevoie sa retrimiteti comentariul.

 

Sfaturi de slabire pentru zodia in care te-ai nascut

Campurile marcate cu * sunt obligatorii!